سفنكس
أهلا وسهلا عزيزى الزائر منتدى سفنكس يرحب بك

رياضة - فيديو - فوركس - تجارة إلكترونية - أخبار - صور - ترفية - العاب -

الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جالدردشةبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول دخول

شاطر | 

من اجل مصر المقالة 19

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
فهد
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 10:06 am

اصدقدقئى حان الان لاننتمى لاي نادى او فريق الان بننتمى لمصر فقط وبنشجع مصر والشعب الغلبان الطيب اللى بيجرى وراءاجل عيشة اللى تعبان فية ودة مش وقت كورة احنا الان نضجنا فكريا ومصلحتنا الان الامن والعدالة الاجتماعية والمساواة بين الشعب وبعد كدة نفكر فى الكورة وغيرها ولازم كلنا نكون على مبدء واحد وهو محاربة الفساد السابق واحضار كل مانهب من الشعب والاصلاح فى كل مجالات البلد لان دة هياخذ وقت لان الحرامية اكثر مما تتصوروا والمهمة مش سهلة ولو اعرف اى مرتش او استغل البلد فى الاراضى ونهب الاموال واخذ القروض حتى لو اقرب الناس لى ساكتب عنة فى ااسرع وقت ممكن لان لعن اللة الراشى ةالمرتشى ولو اى شخص اشترى ارض مللك الشخص هة حر حتى لو اعطاة لة ببلاش لكن ملك الدولة لا والف لا وحاسب لانة هذا ملك الشعب اللى نفسة ياخذ شبر واحد وليست هذة الفوضة والتكية دة ومن حكم فى غير مالة ما ظلم وكل اللى اشترى يعلم جيدا انها مش دة سعرها الحقيقى والكل سيرجع انشاء اللة وبالنسبة لى لو عرض علية لايمكن ااخذ طبعا لان هذا مبدا ومن كان على مبدا عمرة مايرجع عنة ولازم كانوا يحترموا انفسهم لانهم سشخصيات عامة والمفروض انهم قدوة واحترام والقدوة لاتتجزاء ويوجد امر تانى مهم لازم يصل لكل السئؤلين اية لزمة المستشارين دة كل وزير جايب شلة مستشارين وهم اصلا منتفعين وكل واحد ملوش شغلة وكان يعرف وزير يجيبة مستشار وكل واحد جالس فى بيتة مش لاقى شغلة ولة واسطة يجيبوة مستشار وشوفوا المرتبات قد اية وكل دة من فلوس البلد لازم تقف هذة المهزلة فورا ولازم صوتكم ينتشر فى كل حتة وادخلوا على موقع رئيس الوزراء وارسلة هذة المقالات هذا مهم جدا جدا وفى اسرع وقت ممكن الحاجة الثانية المفجعة واللى تحزن الاستاذ جون كيرى يرجع فى كلامة تانى ويقول هذة الثروة كنت اقصد القذافى ياخى...... مش هقدر اقولها وهو لسة امريكا مش واخدة موقف محدد كفاية رياء ونفاق هو والسفيرة مارجيت فى القاهلرةاحنا مش عاوزين منهم حاجة بس يرفعوا ايديهم عن مصر وبعدين الاهم افوخاء بان الاستاذ الدكتور زكريا عزمى بيقول انا لسة بدير العمل فى رئاسة الجمهورية ومع المشير طنطاوى شوفوا البجاحة هو قال كذة فى مذخلة تلفونية فى برنامج على الهواء هو قصدة اية بالضبط كفيانا توقيع هو عاوز الدنيا تقع فى بعض يسيبوا البلد فى حالها بقى هو مش هاين عليهم الكرسى وتركوا البلد حرام عليهم تركوها خربانة ولازم هو وفتحى سرور وصفوت الشريف يتمسكوا واللة وراهم بلاوى وكفيانا شرهم ارجوا منكم نشر هذة المقالات فى جميع المواقع لكى تصل الى كل مايهمة الامر...........وللحديث بقية
ضع تعليق بحسابك فى الفيس بوك
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ramy
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 1:01 pm

تمام يافهد أنا تابعت مقالة إمبارح والمشكلة ليست فى ألإنتمائات ولاكن فى التهم العشوائية لأن دلوقتى لو فى واحد زعلان من جارة بيروح للنائب العام و يلبسلة أى تهمة
abu treika
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 2:08 pm

طبعا يا فهد لازم كل الفساد ينكشف لكن انا لا أحب ألإتهامات الجزافية
مبروك
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 4:01 pm

أنا مع كشف الفساد حتى تعود ألأموال المنهوبة للشعب الغلبان و كما تعلمون إن همى الأكبر هو المواطن البسيط
mohamed
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 5:59 pm

بارك الله فيك يا فهد كل يوم يذداد إعجابى بإسلوبك فى الكتابة خاصة إنك بتكتب كل ما يعبر عن شريحة كبيرة من الشباب و أعتقد إن كثير من الشباب بيتبادلو مقالاتك على الفيس بوك
mido
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 9:30 pm

زكريا عزمى قاصد إن يكون فية عدم إستقرار علشان كدة حيفرقع شوية تصريحات للفركشة
الصقر
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر المقالة 19   الإثنين مارس 21, 2011 10:07 pm

كيف حالك اُستاذ فهد أنا إسمى كريم مصرى مقيم فى مونتريال بكندا و تعرفت على كتاباتك من خلال إنتشارها على تويتر عبر منتدى سفنكس المحترم و يشرفنى إنضمامى لهذا الجروب الجمبل للمتابعه اليومية معاك

من اجل مصر المقالة 19

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1