سفنكس
أهلا وسهلا عزيزى الزائر منتدى سفنكس يرحب بك

رياضة - فيديو - فوركس - تجارة إلكترونية - أخبار - صور - ترفية - العاب -

الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جالدردشةبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول دخول

شاطر | 

من اجل مصر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
فهد
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: من اجل مصر    الخميس مايو 12, 2011 11:21 am

الباشا لازم الفترة دية تكون تحت سيطرة الجيش لان الشرطة لسة بتتمرقع..متعب اللى عاوز يرفع يرفع العقد فية نصوص كثيرة باطلة ومخالفة وهنكسب هنكسب...لازم مبارك يتحول لسجن طرة ولازم سرعة الحساب لباقى المافية اللى فى ولاية طرة لضمان امن البلد ولازم قبضة من حديد على كل ماتسول لو نفسة فى زعزعة امن البلد حتى لو كانوا مشايخ او قسس من الكنيسة فى الاخر مصر بلد واحد ويحكمها قانون واحد ولافرق بين احد واذا حدث اى حدث لماذا الذهاب للبابا شنودة بامارة اية هو مواطن مصرى مثل باقى الشعب ولماذا لايذهبوا الى شيخ الازهر مثلا الكل سواسية ولازم خاكم واحد وعلى الكل وان اى احد يشعل الفتنة سواء مسلم او مسيحى يعاقب معاقبة قسوى لانها تخص دولة وليس فرد وبعدين كل من هب ودب وسافر الى امريكا يفتكر نفسة بتمان ويبدا الشتيمة فى مصر والمسلمين وينتقض الاقباط طب لية ماهو فى الاخر مصرى وبعدين مين مايكل منير اللى بيطلب الحماية الامريكية احمى نفسك الاول وبعدين اتكلم عن مصر انت لسة يابنى صفير على الكلام دة ودة لسة اكبر من سنك انت بس لم التبرعات من الخارج اللى مفيش حد طلب منك ذالك وياترى الاموال دة بتذهب لمين ربنا يخلى مشاريعك وانا هنا بلوم الدولة لازم كل واحد ياخذ حجمة الطبيعى ودة مصر اكبر واشرف من اى احد ولى طلب ياريت الحكومة تدرسة كويس كل اللى اخذ جنسية عير بلدة لازم يحرم من الجنسية المصرية مثل باقى الدول عند اعطاء الجنسية يقولوا لهم اختار جنسية منهم مش زينا لسة نامين وبعدين المصرى اللى معة جنسيتين بيكون ولاءة لمن واذا نزل مصر وحدث مشكلة يتعامل بانى جنسية المصرى او الاخرى لازم وقفة جادة واللى يزل يتفلق او يشرب من البحر واللى ياخذ جنسية اخرى غير جنسية بلدة ممكن ياخذ اى حاجة اخرى طالما قبل ذالك لازم الاعتزاز بجنسية بلدة وكل واحد قاعد ومفشخ خارج بلدة ولايعلم حاجة عنها شاطر يتكلم وساعة الجد يقول انا معى الجنسية الامرئكية او غيرها ويخلع اش عرفهم عن مصر وهما جالسين هناك ومش شاطرين الافى الانتقاد والشتائم لكن العيب مش منهم العيب اللى شجعهم على كدة وكان احسن عصر لهم كان عصر العميل الفاشل مبارك حان الان الحزم ولااى كلام لمزدوجى الجنسية اية اللى يعرفة عن مصر واذا كان وفى ماكان اخذ جنسية اخرى ياجماعة لازم واقفة ونراجع حاجات كثير محتاجة تغيرها لحد امتى هنكون كدة اكيد الثورة غيرت فينا حاجات كثيرة وياريت نبدا بيها وبسرعة ولاتهاون مع احد مهما يكون والبلد الان محتاجة منا حاجات كثيرة جدا لان النظام السابق غير كثير من معالم البلد وفى كل شيئ مش عيب نراجع انفسنا ونبدا فى الصح والخير اللى يعم على البلد لكن العيب اننا نستمر فى بقايا النظام السابق العميا الخائن اللى باعوا مصر والقيم والمبادئ وباعونا احنا ايصا انا كنت اخشى وانا فى المنزل حد يطرق الباب ويقول لى انت متباع اتفضل معنا ولو كنت التجات الى اى احد من السلطة اكيد هيقولوا لى اذهب مهم كلة من اجل مصر...وللحديث بقية
ضع تعليق بحسابك فى الفيس بوك
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
شلابوكا
عضو نشسط
عضو نشسط

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر    الخميس مايو 12, 2011 5:36 pm

فعلا اهم شئ هو العدالة بين الكل وهى دية كانت مشكلة النظام السابق إن خير البلد كلة كان لحفنة قليلة من الناس شكرا يا فهد على المقالة
diab
عضو مميز
عضو مميز

مُساهمةموضوع: رد: من اجل مصر    الجمعة مايو 13, 2011 2:21 am

يا رب يا فهد الدنيا تهدى و كلامك مظبوط فى موضوع سرعه محاكمة الفاسدين لأن هو دة حيكون بداية ألإصلاح

من اجل مصر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1